wydział: | Psychologii, Pedagogiki i Nauk Humanistycznych |
kierunek: | Pedagogika przedszkolna i wczesnoszkolna |
rodzaj: | jednolite studia magisterskie |
tryb: | stacjonarne / niestacjonarne |
ilość semestrów: | 10 |
cena za semestr: | stac. 3700 / niestac. 3700 więcej w Opłaty |
Pedagogika przedszkolna i wczesnoszkolna
Uwaga! Rejestracja i rekrutacja na ten kierunek zostanie uruchomiona w terminie późniejszym.
Pierwszy nauczyciel, to ktoś szczególny w życiu dziecka. Od nauczycieli kształcących dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym wymaga się wszechstronności i kompleksowego przygotowania do wykonywania zawodu. Wydział Psychologii, Pedagogiki i Nauk Humanistycznych zaprasza na studia na kierunku Pedagogika przedszkolna i wczesnoszkolna.
Studia na kierunku Pedagogika przedszkolna i wczesnoszkolna to dobry wybór dla osób empatycznych, otwartych, wrażliwych na potrzeby dzieci a jednocześnie stanowczych i zaangażowanych. Studenci rozwijają kompetencje społeczne jednocześnie kształcąc się w zakresie metodyki. W pracowniach stworzonych specjalnie dla studentów kierunków pedagogicznych prowadzone są zajęcia z wykorzystywania nowych mediów w dydaktyce, innowacyjnych obszarów pracy z dzieckiem zdolnym i dzieckiem ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi czy wychowania artystycznego.
Krakowska Akademia ma bogate doświadczenie w zakresie kształcenia nauczycieli dzieci w wieku przedszkolnym i młodszym wieku szkolnym. Liczni absolwenci uczelni pracują w placówkach edukacyjnych na terenie całej Polski i za granicą. Część z nich z powodzeniem rozwija swoje pasje związane z zawodem nauczyciela zakładając własne przedszkola i podejmując inne, nowatorskie inicjatywy edukacyjne.
Wybrane zagadnienia realizowane podczas studiów:
- filozofia wychowania i aksjologia pedagogiczna,
- klasyczne i współczesne teorie rozwoju człowieka,
- rola nauczyciela w modelowaniu postaw i zachowania uczniów,
- normy, procedury i praktyki stosowane w działalności pedagogicznej,
- sposoby projektowania i prowadzenia działań diagnostycznych w praktyce pedagogicznej,
- prawa dziecka i osób z niepełnosprawnościami,
- projektowanie i realizowanie programów nauczania z uwzględnieniem zróżnicowanych potrzeb edukacyjnych uczniów,
- monitorowanie postępów uczniów.
Studia stacjonarne
Przedmiot | Ogółem godzin | Punkty ECTS |
---|---|---|
Filozoficzne podstawy wychowania | 30 | 4 |
Podstawy psychologii dla nauczycieli | 40 | 5 |
Teoretyczne podstawy wychowania | 60 | 5 |
Wprowadzenie do pedagogiki | 60 | 5 |
Media w edukacji | 50 | 4 |
Zaawansowane technologie przetwarzania informacji z wykorzystaniem platformy e-learningowej | 10 | 1 |
Podstawowe zasady gier i zabaw ruchowych dla dzieci | 20 | 1 |
Bezpieczeństwo w szkole | 15 | 2 |
Rodzina w systemie opieki i profilaktyki społecznej | 15 | 3 |
Podstawy pierwszej pomocy | 8 | 1 |
Szkolenie BHP-e-learning | ||
Ogółem godzin | Punkty ECTS | |
Socjologia edukacji | 30 | 1 |
Biomedyczne podstawy rozwoju i wychowania dzieci | 30 | 4 |
Historia myśli pedagogicznej | 60 | 5 |
Pedagogika kultury | 20 | 3 |
Podstawy dydaktyki nauczania zintegrowanego w przedszkolu i klasach I-III szkoły podstawowej | 60 | 6 |
Wprowadzenie do pedagogiki przedszkolnej i wczesnoszkolnej | 60 | 2 |
Język angielski | 30 | 2 |
Wychowanie fizyczne dzieci w infrastrukturze miasta | 20 | 1 |
Organizacja czasu wolnego dzieci | 20 | 1 |
Wiedza o kulturze | 30 | 4 |
Praktyki hospitacyjne-ogólnopedagogiczne-organizacja i ewaluacja | 34 | 2 |
Ogółem godzin | Punkty ECTS | |
Komunikacja interpersonalna | 35 | 4 |
Podstawy prawne funkcjonowania instytucji edukacyjnych | 10 | 2 |
Prawa dziecka | 10 | 1 |
Podstawy pedagogiki specjalnej | 10 | 2 |
Psychologia rozwoju małego dziecka | 40 | 2 |
Etyka zawodu nauczyciela | 10 | 2 |
Język angielski | 30 | 2 |
Specjalne potrzeby edukacyjne małych dzieci | 20 | 3 |
Emisja głosu | 20 | 2 |
Inicjacja czytelnicza, teatralna, muzyczna, plastyczna i techniczna przedszkola | 40 | 4 |
Podstawy edukacji polonistycznej | 60 | 7 |
Integracja sensoryczna małych dzieci-metody pracy | 10 | 2 |
Personalizacja procesu kształcenia nauczycieli z elementami tutoringu | 4 | 1 |
Ogółem godzin | Punkty ECTS | |
Projektowanie pracy dydaktyczno wychowawczej w przedszkolu | 10 | 2 |
Metodyka pracy pedagoga szkolnego | 10 | 2 |
Współczesna literatura dziecięca z elementami bajkoterapii | 30 | 3 |
Modele procesu wspierania rozwoju dziecka w przedszkolu | 35 | 3 |
Dziedzictwo kulturowe | 20 | 2 |
Język angielski | 30 | 2 |
Podstawy edukacji matematycznej | 30 | 3 |
Podstawy matematyki dla humanistów | 30 | 3 |
Podstawy diagnozowania pedagogicznego dla nauczycieli | 50 | 6 |
Pedagogika alternatywna | 15 | 2 |
Układy taneczne dla dzieci | 20 | 3 |
Praktyka cz. I Praktyka ogólnopedagogiczna wprowadzająca do zawodu-organizacja i ewaluacja | 34 | 2 |
Personalizacja procesu kształcenia nauczycieli z elementami tutoringu | 4 | 1 |
Ogółem godzin | Punkty ECTS | |
Podstawy edukacji społeczno-przyrodniczej | 30 | 4 |
Podstawy edukacji plastycznej | 30 | 4 |
Podstawy edukacji technicznej | 30 | 3 |
Podstawy edukacji muzycznej | 30 | 3 |
Język angielski | 30 | 2 |
Podstawy edukacji informatycznej | 30 | 3 |
Podstawy wychowania fizycznego | 20 | 4 |
Metodyka edukacji plastycznej w przedszkolu i klasach 1-3 cz. I | 20 | 4 |
Praktyka cz. II Praktyka wychowawczo-dydaktyczna-organizacja | 24 | 2 |
Personalizacja procesu kształcenia nauczycieli z elementami tutoringu | 4 | 1 |
Przedmiot | Ogółem godzin | Punkty ECTS |
---|---|---|
Podstawy edukacji zdrowotnej | 30 | 2 |
Metodyka edukacji polonistycznej w przedszkolu i klasach 1-3 | 60 | 6 |
Metodyka edukacji matematycznej w przedszkolu i klasach 1-3 | 60 | 6 |
Metodyka edukacji społeczno-przyrodniczej w przedszkolu i klasach 1-3 | 45 | 6 |
Metodyka edukacji plastycznej w przedszkolu i klasach 1-3 cz. II | 25 | 4 |
Metodyka edukacji komputerowej i posługiwanie się technologią informacyjną w przedszkolu i klasach 1-3 | 45 | 5 |
Język angielski | 30 | 2 |
Pedagogiczne i psychologiczne podstawy nauczania języka obcego dzieci cz. I | 20 | 2 |
Metodyka Marii Montessori cz. I | 10 | 2 |
Praktyka cz. III Praktyka wychowawczo-dydaktyczna | 84 | 3 |
Personalizacja procesu kształcenia nauczycieli z elementami tutoringu | 4 | 1 |
Ogółem godzin | Punkty ECTS | |
Metodyka edukacji muzycznej w przedszkolu i klasach 1-2 | 45 | 6 |
Metodologia badań pedagogicznych | 30 | 2 |
Metody badań pedagogicznych | 30 | 2 |
Język angielski | 30 | 2 |
Seminarium | 30 | 5 |
Metodyka edukacji zdrowotnej | 30 | 4 |
Pedagogiczne i psychologiczne podstawy nauczania języka obcego dzieci cz. II | 20 | 1 |
Metodyka wychowania fizycznego w przedszkolu i klasach 1-3 | 60 | 6 |
Metodyka edukacji technicznej w przedszkolu i klasach 1-3 | 30 | 4 |
Metodyka nauczania języka obcego małych dzieci cz. I | 30 | 3 |
Praktyka cz. IV Praktyka wychowawczo-dydaktyczna (diagnoza dziecka ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi lub dziecka zdolnego) | 94 | 4 |
Personalizacja procesu kształcenia nauczycieli z elementami tutoringu | 4 | 1 |
Ogółem godzin | Punkty ECTS | |
Praca z dzieckiem zdolnym | 35 | 2 |
Język angielski | 30 | 2 |
Metody aktywizujące w pracy nauczyciela przedszkola i klas 1-3 | 30 | 3 |
Wychowanie przez sztukę z elementami arteterapii | 35 | 2 |
Praktyka wystąpień publicznych-warsztaty telewizyjne | 20 | 2 |
Seminarium | 30 | 5 |
Psychologiczne aspekty w autorefleksji i samorozwoju nauczyciela | 65 | 3 |
Antropologia kulturowa | 15 | 3 |
Logika | 20 | 2 |
Pedagogiczne i psychologiczne podstawy nauczania języka obcego dzieci cz. III | 20 | 2 |
Metodyka Marii Montessori cz. II | 10 | 2 |
Praktyka cz. V Projekt edukacyjny w przedszkolu lub w klasach 1-3-organizacja i ewaluacja (badania do pracy mgr) | 34 | 2 |
Personalizacja procesu kształcenia nauczycieli z elementami tutoringu | 4 | 1 |
Ogółem godzin | Punkty ECTS | |
Seminarium | 30 | 5 |
Analiza edukacyjnej oferty medialnej | 20 | 2 |
Współczesne problemy pedagogiczne | 35 | 2 |
Metodyka nauczania języka obcego małych dzieci cz. II | 30 | 3 |
Elementy logopedii | 15 | 1 |
Terapia pedagogiczna | 20 | 2 |
Wprowadzenie do pedeutologii | 30 | 2 |
Język angielski | 30 | 2 |
Współczesne badania nad dzieciństwem | 15 | 1 |
Zabawa w stymulowaniu rozwoju dziecka | 15 | 2 |
Edukacja międzykulturowa w przedszkolu | 30 | 4 |
Warsztaty teatralne cz.I | 15 | 1 |
Współczesne systemy profilaktyki społecznej | 15 | 1 |
Projektowanie kariery zawodowej | 15 | 1 |
Praktyka cz. VI Praktyka zawodowa ciągła | 64 | 3 |
Personalizacja procesu kształcenia nauczycieli z elementami tutoringu | 4 | 1 |
Ogółem godzin | Punkty ECTS | |
Seminarium | 30 | 5 |
Współczesne koncepcje andragogiczne | 20 | 2 |
Projektowanie programów profilaktyczno-wychowawczych w przedszkolu i klasach 1-3 | 10 | 3 |
Pedagogika porównawcza | 30 | 3 |
Kultura żywego słowa | 20 | 3 |
Edukacyjne zastosowanie mediów | 35 | 3 |
Projektowanie wsparcia dzieci | 20 | 3 |
Warsztaty teatralne cz. II | 30 | 3 |
Innowacje w pedagogice wczesnoszkolnej i przedszkolnej | 15 | 2 |
Warsztaty cyrkowe | 10 | 2 |
Personalizacja procesu kształcenia nauczycieli z elementami tutoringu | 4 | 1 |