wydział: | Psychologii, Pedagogiki i Nauk Humanistycznych |
kierunek: | Pedagogika przedszkolna i wczesnoszkolna |
rodzaj: | jednolite studia magisterskie |
tryb: | stacjonarne / niestacjonarne |
ilość semestrów: | 10 |
cena za semestr: | stac. 3100 / niestac. 3000 więcej w Opłaty |
Pedagogika przedszkolna i wczesnoszkolna
Pierwszy nauczyciel, to ktoś szczególny w życiu dziecka. Od nauczycieli kształcących dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym wymaga się wszechstronności i kompleksowego przygotowania do wykonywania zawodu. Wydział Psychologii, Pedagogiki i Nauk Humanistycznych zaprasza na studia na kierunku Pedagogika przedszkolna i wczesnoszkolna.
Studia na kierunku Pedagogika przedszkolna i wczesnoszkolna to dobry wybór dla osób empatycznych, otwartych, wrażliwych na potrzeby dzieci a jednocześnie stanowczych i zaangażowanych. Studenci rozwijają kompetencje społeczne jednocześnie kształcąc się w zakresie metodyki. W pracowniach stworzonych specjalnie dla studentów kierunków pedagogicznych prowadzone są zajęcia z wykorzystywania nowych mediów w dydaktyce, innowacyjnych obszarów pracy z dzieckiem zdolnym i dzieckiem ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi czy wychowania artystycznego.
Krakowska Akademia ma bogate doświadczenie w zakresie kształcenia nauczycieli dzieci w wieku przedszkolnym i młodszym wieku szkolnym. Liczni absolwenci uczelni pracują w placówkach edukacyjnych na terenie całej Polski i za granicą. Część z nich z powodzeniem rozwija swoje pasje związane z zawodem nauczyciela zakładając własne przedszkola i podejmując inne, nowatorskie inicjatywy edukacyjne.
Wybrane zagadnienia realizowane podczas studiów:
- filozofia wychowania i aksjologia pedagogiczna,
- klasyczne i współczesne teorie rozwoju człowieka,
- rola nauczyciela w modelowaniu postaw i zachowania uczniów,
- normy, procedury i praktyki stosowane w działalności pedagogicznej,
- sposoby projektowania i prowadzenia działań diagnostycznych w praktyce pedagogicznej,
- prawa dziecka i osób z niepełnosprawnościami,
- projektowanie i realizowanie programów nauczania z uwzględnieniem zróżnicowanych potrzeb edukacyjnych uczniów,
- monitorowanie postępów uczniów.