wydział: | Lekarski i Nauk o Zdrowiu |
kierunek: | Pielęgniarstwo |
rodzaj: | studia I stopnia |
tryb: | stacjonarne |
ilość semestrów: | 6 |
cena za semestr: | 3750 więcej w Opłaty |
Na tym kierunku także studia II stopnia | |
Strona Wydziału |
Pielęgniarstwo
Uzyskiwany tytuł zawodowy: Licencjat pielęgniarstwa
Profil studiów: praktyczny
Liczba godzin zajęć ogółem: 4720 w tym 2300 godz. kształcenia praktycznego
Punkty ECTS: 180
Kierunek pielęgniarstwo jest przyporządkowany do dyscypliny naukowej nauki o zdrowiu, jako dyscypliny wiodącej.
Profil absolwenta
Studia pierwszego stopnia na kierunku Pielęgniarstwo są kierowane dla osób, które chcą swoją przyszłość związać z zawodem pielęgniarki/pielęgniarza. Absolwent po ukończeniu studiów otrzymuje tytuł zawodowy licencjata pielęgniarstwa, który daje możliwość samodzielnej praktyki pielęgniarskiej, uzyskiwania specjalizacji zawodowej oraz rozpoczęcia studiów magisterskich. Absolwent posiada wiedzę w szczegółową w zakresie pielęgniarstwa oraz ogólną wiedzę z zakresu nauk o zdrowiu i nauk medycznych. Posiada znajomość regulacji prawnych, norm etycznych i deontologii odnoszących się do wykonywania zawodu pielęgniarki. W zakresie umiejętności potrafi: korzystać z aktualnej wiedzy dla zapewnienia bezpieczeństwa i wysokiego poziomu opieki, udzielać świadczeń w zakresie promowania, zachowania zdrowia i zapobiegania chorobom, sprawować całościową i zindywidualizowaną opiekę nad pacjentem niepełnosprawnym i umierającym. Natomiast w zakresie kompetencji społecznych: skutecznie i z empatią porozumiewa się z pacjentem, posiada świadomość czynników wpływających na reakcje własne i pacjenta oraz posiada świadomość konieczności ustawicznego kształcenia się.
Możliwości zatrudnienia absolwentów:
• publiczne i niepubliczne zakłady opieki zdrowotnej (szpitale, przychodnie POZ i specjalistyczne)
• sanatoria
• ośrodki rehabilitacyjne
• ośrodki opieki paliatywno – hospicyjnej
• placówki oświatowe (szkoły, przedszkola, żłobki)
• zakłady pielęgnacyjno – opiekuńcze i opiekuńczo – lecznicze;
• domy opieki społecznej
• ośrodki medycyny pracy
• jednostki ratownictwa medycznego
• jednostki administracji państwowej i samorządowej
Możliwość kontynuacji kształcenia:
studia drugiego stopnia na kierunku pielęgniarstwo, studia podyplomowe, kursy specjalistyczne, kwalifikacyjne oraz szkolenia specjalizacyjne.
Plan studiów i organizacja zajęć
Program kształcenia realizowany jest zgodnie ze standardami, a kwalifikacje, które nabywa absolwent są uznawane w krajach Unii Europejskiej.
Kształcenie praktyczne stanowi 2300 godzin (1100 godz zajęć praktycznych oraz 1200 godz praktyk zawodowych). Odbywa się w renomowanych placówkach medycznych, dzięki którym nasz student zapozna się z pracą w zawodzie.
Proces kształcenia obejmuje zajęcia teoretyczne i praktyczne z zakresu:
- Nauk podstawowych
(anatomia, fizjologia, patologia, genetyka, biochemia i biofizyka, mikrobiologia i parazytologia, farmakologia, radiologia), - Nauk społecznych i humanistycznych
(psychologia, socjologia, pedagogika, prawo medyczne, zdrowie publiczne, język angielski), - Nauk w zakresie podstaw opieki pielęgniarskiej
(podstawy pielęgniarstwa, etyka zawodu pielęgniarki, promocja zdrowia, podstawowa opieka, dietetyka, organizacja pracy pielęgniarskiej, badania fizykalne, zakażenia szpitalne, system informacji w ochronie zdrowia, zajęcia fakultatywne do wyboru: język migowy, współpraca w zespołach opieki zdrowotnej), - Nauk w zakresie opieki specjalistycznej
(choroby wewnętrzne i pielęgniarstwo internistyczne, pediatria i pielęgniarstwo pediatryczne, chirurgia i pielęgniarstwo chirurgiczne, położnictwo, ginekologia i pielęgniarstwo położniczo-ginekologiczne, psychiatria i pielęgniarstwo psychiatryczne, anestezjologia i pielęgniarstwo w zagrożeniu życia, pielęgniarstwo opieki długoterminowej, neurologia i pielęgniarstwo neurologiczne, geriatria i pielęgniarstwo geriatryczne, opieka paliatywna, podstawy rehabilitacji, podstawy ratownictwa medycznego, badania naukowe w pielęgniarstwie, seminarium dyplomowe).
Zajęcia teoretyczne (obowiązuje od roku akademickiego 2019/2020) plik PDF
Zajęcia praktyczne i praktyki zawodowe (obowiązuje od roku akademickiego 2019/2020)
Zakres kształcenia praktycznego* | Liczba godzin zajęć praktycznych | ECTS | Liczba godzin praktyk zawodowych | ECTS |
I rok | 160 | 6 | 200 | 7 |
Podstawy pielęgniarstwa | 80 | 3 | 120 | 4 |
Promocja zdrowia | 20 | 1 | 0 | |
Podstawowa opieka zdrowotna (część I) | 80 | 2 | 120 | 3 |
II rok | 480 | 17 | 520 | 20 |
Chirurgia i pielęgniarstwo chirurgiczne | 120 | 4 | 160 | 6 |
Choroby wewnętrzne i pielęgniarstwo internistyczne | 120 | 4 | 160 | 6 |
Pediatria i pielęgniarstwo pediatryczne | 160 | 6 | 160 | 6 |
Położnictwo, ginekologia i pielęgniarstwo położniczo-ginekologiczne | 80 | 3 | 40 | 2 |
III rok | 460 | 18 | 480 | 19 |
Anestezjologia pielęgniarstwo w zagrożeniach życia | 80 | 3 | 80 | 3 |
Geriatria i pielęgniarstwo geriatryczne | 80 | 3 | 80 | 3 |
Podstawowa opieka zdrowotna (część II) | 40 | 2 | 40 | 3 |
Psychiatria i pielęgniarstwo psychiatryczne | 80 | 3 | 80 | 3 |
Neurologia i pielęgniarstwo neurologiczne | 80 | 3 | 80 | 3 |
Pielęgniarstwo w opiece długoterminowej | 40 | 2 | 40 | 2 |
Opieka paliatywna | 40 | 2 | 40 | 2 |
Razem | 1100 | 41 | 1200 | 46 |
* ROZPORZĄDZENIE MINISTRA NAUKI I SZKOLNICTWA WYŻSZEGO z dnia 26 lipca 2019 r w sprawie standardów kształcenia przygotowującego do wykonywania zawodu lekarza, lekarza dentysty, farmaceuty, pielęgniarki, położnej, diagnosty laboratoryjnego, fizjoterapeuty i ratownika medycznego (DZ.U. poz. 1573) Załącznik nr 4- Standard kształcenia przygotowujący do wykonywania zawodu pielęgniarki (Dz.U. poz 1573, str 82).
Nasze atuty:
Dysponujemy doskonale wyposażonymi laboratoriami i pracowniami, gdzie nasi studenci nabywają i udoskonalają umiejętności zawodowe. Ponad to umiejętności praktyczne oraz kompetencje społeczne kształtowane są w nowoczesnym Monoprofilowym Centrum Symulacji Medycznej z wykorzystaniem metody symulacji medycznej. Nauczanie przedmiotów w formie wykładów, konwersatoriów, ćwiczeń i zajęć praktycznych prowadzone jest przez wysoko wykwalifikowaną kadrę naukowo-dydaktyczną.