Jednolite studia magisterskie
Wydział Psychologii, Pedagogiki i Nauk Humanistycznych
Kierunek studiów:
Psychologia
Poziom studiów:
jednolite studia magisterskie
Forma studiów:
stacjonarne
niestacjonarne
Liczba semestrów:
10
Profil studiów:
ogólnoakademicki
Nadawany tytuł:
magister
Elektroniczna rejestracja
(w okresie rekrutacji)
Czesne za semestr w roku akademickim 2023/2024:
studia stacjonarne: 4100 zł | studia niestacjonarne: 4100 zł
Termin rekrutacji na ten kierunek:
> 15 maja-30 września 2024 r.
Tegoroczni maturzyści mogą składać dokumenty po uzyskaniu świadectwa dojrzałości.
W uzasadnionych wypadkach Rektor, działając na pisemny umotywowany wniosek kandydata może wyrazić zgodę na przyjęcie dokumentów wymaganych przy postępowaniu rekrutacyjnym po terminie określonym przez Senat zakreślając ostateczny termin ich złożenia.
Psychologia
Człowiek jest fascynująca istotą i takie też mogą być studia zgłębiające tajemnice jego psychiki – umysłu, emocji, motywacji, zachowania indywidualnego i jako członka grupy społecznej.
Wydział Psychologii, Pedagogiki i Nauk Humanistycznych (jedyny wydział w Krakowie w swej nazwie promujący psychologię) zaprasza na studia magisterskie na kierunku Psychologia. Dają one możliwość zdobycia szerokiej wiedzy teoretycznej i umiejętności praktycznych pozwalających na rozpoznawanie problemów oraz opracowywanie i realizowanie programów interwencji psychologicznej, zmierzających do szeroko rozumianej poprawy jakości życia zarówno w wymiarze indywidualnym, jak i organizacyjnym czy społecznym.
Wykładowcy naszej Uczelni to naukowcy i praktycy zajmujący się różnymi obszarami psychologii i dziedzin pokrewnych np. psychiatrii, neuropsychologii, seksuologii, socjologii.
Absolwenci z tytułem magistra psychologii, uprawniającym m.in. do posługiwania się testami psychologicznymi, zastrzeżonymi tylko dla profesjonalistów, mogą szukać zatrudnienia wszędzie tam, gdzie potrzebne są kompetencje związane z kontaktami międzyludzkimi oraz z analizowaniem i rozwiązywaniem problemów. Studia otwierają też drogę do dalszego kształcenia specjalistycznego np. w dziedzinie psychoterapii.
Kierunek Psychologia prowadzony jest w profilu ogólnoakademickim. Studia nie oferują specjalności niemniej na IV i V roku studenci wybierają przedmioty pozwalające samodzielnie kształtować rozszerzony zakres znajomości poszczególnych subdyscyplin psychologii: psychologii klinicznej i psychosomatyki; różnych kierunków psychoterapii, neuropsychologii i neurorehabilitacji, psychologii sądowej, penitencjarnej i resocjalizacji, psychologii biznesu i zarządzania (w tym: HR, szkolenia i coaching) czy innych obszarów psychologii stosowanej jak np. psychologia transportu, psychologia reklamy, czy psychologia sportu.
Przez pierwsze trzy lata studiów wszyscy studenci realizują wspólny obowiązkowy program zajęć, obejmujący przedmioty z grupy podstawowych i kierunkowych. Grupa przedmiotów podstawowych przykładowo takich jak: Filozofia, Socjologia, Biologiczne podstawy zachowań, Język obcy, odnosi się do zagadnień wspierających ogólne wykształcenie psychologa. Przedmioty kierunkowe tworzą swoisty „kanon” psychologii i przybliżają jej poszczególne działy.
Na IV i V roku oprócz bardziej zaawansowanych kierunkowych zajęć obowiązkowych, studenci mają też możliwość wyboru kierunkowych wykładów i warsztatów, a także grup zajęć specjalistycznych (w semestrze 7, 8 i 9), pozwalających w sposób pogłębiony poznać wybrane obszary psychologii stosowanej. W każdym z tych semestrów oferowana jest pula 4-5 grup zajęć do wyboru, przy czym uruchomienie konkretnej grupy zajęć będzie uzależnione od liczby studentów. Ze względów organizacyjnych będą obowiązywać limity miejsc 20-30 osób na daną grupę zajęć specjalizacyjnych.
W konstrukcji programu założono zwiększający się stopniowo udział zajęć o charakterze praktycznym realizowanych w formie warsztatów, treningów i ćwiczeń. Na IV i V roku założono także wdrażanie studentów do pracy naukowej poprzez specjalnie temu poświęcone kursy Projekt naukowy, Formy prezentacji pracy naukowej, Pragmatyka działalności naukowej a także stopniowe przygotowywanie pracy magisterskiej.
Plan studiów
Studia stacjonarne
Semestr I | godziny | ECTS | |
Biologiczne podstawy zachowań cz. I | 56 | 7 | |
Filozofia z elementami etyki | 30 | 4 | |
Obszary zastosowań psychologii | 12 | 2 | |
Socjologia | 28 | 4 | |
Zaawansowane TPI z wykorz. platf. e-learningowej | 10 | 1 | |
Procesy poznawcze cz. I | 45 | 7 | |
Wprowadzenie do psychologii | 30 | 5 | |
Bezpieczeństwo i higiena pracy, podstawy pierwszej pomocy E-LEARNING (5 godz) | 0 | ||
Wychowanie fizyczne | 30 | ||
Semestr II | |||
Biologiczne podstawy zachowań cz. II | 28 | 3 | |
Historia myśli psychologicznej | 28 | 3 | |
Procesy poznawcze cz. II | 45 | 7 | |
Psychologia emocji i motywacji | 56 | 6 | |
Psychologia społeczna – poznanie społeczne i postawy | 56 | 6 | |
Trening umiejętności osobistych i społecznych | 20 | 3 | |
Język obcy | 30 | 2 | |
Wychowanie fizyczne | 30 | ||
Semestr III | |||
Podstawy statystyki stosowanej | 40 | 4 | |
Metodologia psychologii i nauk społecznych | 44 | 6 | |
Psychologia osobowości | 56 | 6 | |
Psychologia rozwoju dzieci i młodzieży | 56 | 6 | |
Psychologia społeczna – relacje interpersonalne i międzygrupowe | 56 | 6 | |
Język obcy | 30 | 2 | |
Semestr IV | |||
Neuropsychologia | 60 | 6 | |
Psychologia komunikacji interpersonalnej | 34 | 4 | |
Psychologia pozytywna | 20 | 2 | |
Psychologia rozwoju człowieka dorosłego | 56 | 5 | |
Stosowana psychologia zdrowia | 42 | 5 | |
Różnice indywidualne i ich pomiar | 56 | 6 | |
Język obcy | 30 | 2 | |
Semestr V | |||
Diagnoza psychologiczna | 65 | 9 | |
Etyka zawodu psychologa | 24 | 3 | |
Psychometria stosowana | 56 | 6 | |
Psychopatologia stosowana | 68 | 8 | |
Trening asertywności i autoprezentacji | 14 | 2 | |
Język obcy | 30 | 2 | |
Semestr VI | |||
Podstawy seksuologii | 28 | 3 | |
Pomoc psychologiczna | 56 | 6 | |
Psychologia kliniczna | 40 | 6 | |
Psychologia biznesu i zarządzania | 40 | 6 | |
Psychologia edukacyjna i wychowawcza | 40 | 5 | |
Psychologia środowiskowa i ekologiczna | 15 | 2 | |
Język obcy | 30 | 2 | |
Semestr VII | |||
Wybrane kierunki psychoterapii | 28 | 3 | |
Psychologia stresu i wypalenia zawodowego | 25 | 3 | |
Podstawy psychiatrii dla psychologów | 20 | 2 | |
Projekt naukowy | 20 | 5 | |
Wykład do wyboru: Psychofarmakologia / Psychologia polityki | 30 | 3 | |
Wykład do wyboru: Psychologia mediów i komunikacji masowej/ Psychospołeczne konteksty seksualnosci | 20 | 2 | |
Grupa zajęć do wyboru | |||
Psychologia sądowa i penitencjarna | |||
Psychologia sądowa i penitencjarna | 50 | 6 | |
Psychologia zeznań i wyjaśnień | 20 | 3 | |
Profilowanie psychologiczne | 15 | 2 | |
Resocjalizacja – wybrane zagadnienia | 15 | 1 | |
Psychologia zarządzania zasobami ludzkimi | |||
Rekrutacja i selekcja pracowników. | 30 | 4 | |
Motywowanie i ocena pracowników z elementami assessment center | 30 | 4 | |
Diagnoza kultury ogranizacyjnej i problemów w organizacji | 20 | 2 | |
Problemy kariery zawodowej i doradztwa zawodowego | 20 | 2 | |
Psychologia kliniczna | |||
Psychologia chorego psychicznie | 20 | 2 | |
Kontakt terapeutyczny | 25 | 3 | |
Zaburzenia psychosomatyczne | 30 | 4 | |
Diagnoza kliniczna | 25 | 3 | |
Zagrożenia społeczne i interwencja kryzysowa | |||
Patologia społeczne i zagrożenia wspólczesnego świata | 30 | 4 | |
Pomoc psychologiczna osobom wykluczonym i marginalizowanym | 20 | 2 | |
Interwencja kryzysowa | 30 | 4 | |
Psychologia internetu | 20 | 2 | |
Semestr VIII | |||
Seminarium magisterskie | 25 | 4 | |
Psychologia perswazji i wpływu społecznego | 28 | 4 | |
Psychologiczne podstawy humoru i jego granice / Psychologia pesymizmu i narzekania. | 15 | 2 | |
Gerontologia z elementami geriatrii. | 20 | 3 | |
Warsztat do wyboru: Trening twórczości / Arteterapia / Psychodrama | 20 | 3 | |
Wykład do wyboru: Psychologia twórczośći / Psychologia religii / | 20 | 2 | |
Grupa zajęć do wyboru | |||
Opiniowanie sądowe i resocjalizacja | |||
Opiniowanie psychologiczne w sprawach cywilnych, rodzinnych i opekuńczych | 30 | 4 | |
Opiniowanie psychologiczne w sprawach karnych | 30 | 4 | |
Seksuologia sądowa | 20 | 2 | |
Tworzenie programów resocjalizacyjnych | 20 | 2 | |
Psychoterapia indywidualna | |||
Psychoterapia poznawczo-behawioralna | 25 | 3 | |
Psychoterapia psychodymaniczna | 25 | 3 | |
Psychoterapia pozytywna | 25 | 3 | |
Trening wrażliwości | 25 | 3 | |
Rozwój potencjału pracowników | |||
Przygotowanie i prowadzenie szkoleń i warsztatów | 30 | 4 | |
Menedżerskie gry symulacyjne | 20 | 2 | |
Coaching | 30 | 4 | |
Budowanie zespołow i proces grupowy | 20 | 2 | |
Neuropsychologia: Diagnoza, terapia, rehabilitacja | |||
Kliniczno-sądowa diagnoza neuropsychologiczna | 25 | 3 | |
Specyfika kontaktu diagnostyczno-terapeutycznego z osobami z uszkodzeniem OUN | 15 | 2 | |
Diagnoza różnicowa zespołów afatycznych | 15 | 1 | |
Nowe neurotechnologia w diagnostyce i terapii | 15 | 2 | |
Rehabilitacja neuropsychologiczna | 30 | 4 | |
Psychologia i psychopatologia dzieci i młodzieży | |||
Psychologia kliniczna dzieci i młodzieży | 20 | 2 | |
Diagnoza kliniczna, neuropsychologiczna i edukacyjna dzieci i młodzieży: | 30 | 4 | |
Zaburzenia na podłożu autodestruktywności | 15 | 1 | |
Pomoc dziecku z problemami szkolnymi | 15 | 2 | |
Podejście systemowe w pracy z rodziną | 20 | 3 | |
Semestr IX | |||
Seminarium magisterskie | 25 | 4 | |
Uzależnienia lekowe i behawioralne | 20 | 3 | |
Gender’s relation in the different societies lub Antidiscrimination policy | 15 | 2 | |
Terapia seksualna / Empatia | 30 | 4 | |
Wykład do wyboru: Psychologia ekonomiczna / Psychologia wydarzeń traumatycznych i przemocy. | 26 | 2 | |
Warsztat do wyboru: Negocjacje w biznesie / Mediacje i negocjacje kryzysowe | 24 | 3 | |
Grupa zajęć do wyboru | |||
Psychologia stosowana – wybrane obszary | |||
Psychologia międzykulturowa | 25 | 3 | |
Psychologia transportu | 30 | 4 | |
Psychologia sportu | 20 | 2 | |
Psychologia reklamy i zachowań konsumenckich | 25 | 3 | |
Psychoterapia grupowa i treningi psychologiczne | |||
Trening grupy Balinta | 20 | 2 | |
Psychoterapia systemowa | 25 | 3 | |
Organizacja i prowadzenie treningu interpersonalnego | 30 | 4 | |
Trening radzenia sobie ze stresem | 25 | 3 | |
Pragmatyka neuropsychologii | |||
Neuropsychologiczna róznicowa diagnoza zespołów otępiennych | 20 | 3 | |
Specyfika neuropsychologicznej diagnozy i rehabilitacji dzieci | 40 | 5 | |
Neuropsychologia twórczości i kreatywności | 20 | 2 | |
Podstawy neuromarketingu | 20 | 2 | |
Choroby somatyczne, psychosomatyczne i niepełnosprawność | |||
Psychologia chorego somatycznie | 35 | 4 | |
Psychologiczne aspekty zaburzeń odżywiania | 20 | 3 | |
Psychologia niepełnosprawności | 35 | 4 | |
Psychoonkologia | 10 | 1 | |
Semestr X | |||
Seminarium magisterskie | 40 | 12 | |
Statystyczne opracowanie danych w pracy naukowej | 20 | 4 | |
The Arab Mind in the Western Public Opinion lub Facing „the Others” – on Fear and respect | 15 | 2 | |
Formy prezentacji pracy naukowej | 15 | 2 | |
Psychologia międzyklturowa / Pragmatyka działalności naukowej | 30 | 4 | |
Praktyki (100 godzin) | 0 | 6 |
Studia niestacjonarne
Semestr I | godziny | ECTS | |
Biologiczne podstawy zachowań cz. I | 40 | 7 | |
Filozofia z elementami etyki | 20 | 4 | |
Obszary zastosowań psychologii | 12 | 2 | |
Socjologia | 14 | 4 | |
Zaawansowane TPI z wykorz. platf. e-learningowej | 10 | 1 | |
Procesy poznawcze cz. I | 43 | 7 | |
Wprowadzenie do psychologii | 22 | 5 | |
Bezpieczeństwo i higiena pracy, podstawy pierwszej pomocy E-LEARNING (5 godz) | 0 | ||
Semestr II | |||
Biologiczne podstawy zachowań cz. II | 24 | 3 | |
Historia myśli psychologicznej | 14 | 3 | |
Procesy poznawcze cz. II | 35 | 7 | |
Psychologia emocji i motywacji | 40 | 6 | |
Psychologia społeczna – poznanie społeczne i postawy | 40 | 6 | |
Trening umiejętności osobistych i społecznych | 14 | 3 | |
Język obcy | 30 | 2 | |
Semestr III | |||
Podstawy statystyki stosowanej | 30 | 4 | |
Metodologia psychologii i nauk społecznych | 30 | 6 | |
Psychologia osobowości | 36 | 6 | |
Psychologia rozwoju dzieci i młodzieży | 36 | 6 | |
Psychologia społeczna – relacje interpersonalne i międzygrupowe | 36 | 6 | |
Język obcy | 30 | 2 | |
Semestr IV | |||
Neuropsychologia | 40 | 6 | |
Psychologia komunikacji interpersonalnej | 15 | 4 | |
Psychologia pozytywna | 12 | 2 | |
Psychologia rozwoju człowieka dorosłego | 36 | 5 | |
Stosowana psychologia zdrowia | 30 | 5 | |
Różnice indywidualne i ich pomiar | 36 | 6 | |
Język obcy | 30 | 2 | |
Semestr V | |||
Diagnoza psychologiczna | 54 | 9 | |
Etyka zawodu psychologa | 12 | 3 | |
Psychometria stosowana | 36 | 6 | |
Psychopatologia stosowana | 54 | 8 | |
Trening asertywności i autoprezentacji | 14 | 2 | |
Język obcy | 30 | 2 | |
Semestr VI | |||
Podstawy seksuologii | 20 | 3 | |
Pomoc psychologiczna | 36 | 6 | |
Psychologia kliniczna | 36 | 6 | |
Psychologia biznesu i zarządzania | 36 | 6 | |
Psychologia edukacyjna i wychowawcza | 36 | 5 | |
Psychologia środowiskowa i ekologiczna | 12 | 2 | |
Język obcy | 30 | 2 | |
Semestr VII | |||
Wybrane kierunki psychoterapii | 22 | 3 | |
Psychologia stresu i wypalenia zawodowego | 20 | 3 | |
Podstawy psychiatrii dla psychologów | 18 | 2 | |
Projekt naukowy | 14 | 5 | |
Wykład do wyboru: Psychofarmakologia / Psychologia polityki | 15 | 3 | |
Wykład do wyboru: Psychologia mediów i komunikacji masowej/ Psychospołeczne konteksty seksualnosci | 15 | 2 | |
Grupa zajęć do wyboru | |||
Psychologia sądowa i penitencjarna | |||
Psychologia sądowa i penitencjarna | 35 | 6 | |
Psychologia zeznań i wyjaśnień | 15 | 3 | |
Profilowanie psychologiczne | 10 | 2 | |
Resocjalizacja – wybrane zagadnienia | 10 | 1 | |
Psychologia zarządzania zasobami ludzkimi | |||
Rekrutacja i selekcja pracowników. | 20 | 4 | |
Motywowanie i ocena pracowników z elementami assessment center | 20 | 4 | |
Diagnoza kultury ogranizacyjnej i problemów w organizacji | 15 | 2 | |
Problemy kariery zawodowej i doradztwa zawodowego | 15 | 2 | |
Psychologia kliniczna | |||
Psychologia chorego psychicznie | 15 | 2 | |
Kontakt terapeutyczny | 18 | 3 | |
Zaburzenia psychosomatyczne | 20 | 4 | |
Diagnoza kliniczna | 17 | 3 | |
Zagrożenia społeczne i interwencja kryzysowa | |||
Patologia społeczne i zagrożenia wspólczesnego świata | 20 | 4 | |
Pomoc psychologiczna osobom wykluczonym i marginalizowanym | 15 | 2 | |
Interwencja kryzysowa | 20 | 4 | |
Psychologia internetu | 15 | 2 | |
Semestr VIII | |||
Seminarium magisterskie | 15 | 4 | |
Psychologia perswazji i wpływu społecznego | 22 | 4 | |
Psychologiczne podstawy humoru i jego granice / Psychologia pesymizmu i narzekania. | 70 | 2 | |
Gerontologia z elementami geriatrii. | 10 | 3 | |
Warsztat do wyboru: Trening twórczości / Arteterapia / Psychodrama | 14 | 3 | |
Wykład do wyboru: Psychologia twórczośći / Psychologia religii / | 14 | 2 | |
Grupa zajęć do wyboru | |||
Opiniowanie sądowe i resocjalizacja | |||
Opiniowanie psychologiczne w sprawach cywilnych, rodzinnych i opekuńczych | 20 | 4 | |
Opiniowanie psychologiczne w sprawach karnych | 20 | 4 | |
Seksuologia sądowa | 15 | 2 | |
Tworzenie programów resocjalizacyjnych | 15 | 2 | |
Psychoterapia indywidualna | |||
Psychoterapia poznawczo-behawioralna | 19 | 3 | |
Psychoterapia psychodymaniczna | 19 | 3 | |
Psychoterapia pozytywna | 14 | 3 | |
Trening wrażliwości | 18 | 3 | |
Rozwój potencjału pracowników | |||
Przygotowanie i prowadzenie szkoleń i warsztatów | 22 | 4 | |
Menedżerskie gry symulacyjne | 14 | 2 | |
Coaching | 20 | 4 | |
Budowanie zespołow i proces grupowy | 14 | 2 | |
Neuropsychologia: Diagnoza, terapia, rehabilitacja | |||
Kliniczno-sądowa diagnoza neuropsychologiczna | 18 | 3 | |
Specyfika kontaktu diagnostyczno-terapeutycznego z osobami z uszkodzeniem OUN | 10 | 2 | |
Diagnoza różnicowa zespołów afatycznych | 10 | 1 | |
Nowe neurotechnologia w diagnostyce i terapii | 10 | 2 | |
Rehabilitacja neuropsychologiczna | 22 | 4 | |
Psychologia i psychopatologia dzieci i młodzieży | |||
Psychologia kliniczna dzieci i młodzieży | 15 | 2 | |
Diagnoza kliniczna, neuropsychologiczna i edukacyjna dzieci i młodzieży: | 20 | 4 | |
Zaburzenia na podłożu autodestruktywności | 10 | 1 | |
Pomoc dziecku z problemami szkolnymi | 10 | 2 | |
Podejście systemowe w pracy z rodziną | 15 | 3 | |
Semestr IX | |||
Seminarium magisterskie | 20 | 4 | |
Uzależnienia lekowe i behawioralne | 16 | 3 | |
Gender’s relation in the different societies lub Antidiscrimination policy | 15 | 2 | |
Terapia seksualna / Empatia | 20 | 4 | |
Wykład do wyboru: Psychologia ekonomiczna / Psychologia wydarzeń traumatycznych i przemocy. | 18 | 2 | |
Warsztat do wyboru: Negocjacje w biznesie / Mediacje i negocjacje kryzysowe | 16 | 3 | |
Grupa zajęć do wyboru | |||
Psychologia stosowana – wybrane obszary | |||
Psychologia międzykulturowa | 15 | 3 | |
Psychologia transportu | 22 | 4 | |
Psychologia sportu | 15 | 2 | |
Psychologia reklamy i zachowań konsumenckich | 18 | 3 | |
Psychoterapia grupowa i treningi psychologiczne | |||
Trening grupy Balinta | 14 | 2 | |
Psychoterapia systemowa | 18 | 3 | |
Organizacja i prowadzenie treningu interpersonalnego | 20 | 4 | |
Trening radzenia sobie ze stresem | 18 | 3 | |
Pragmatyka neuropsychologii | |||
Neuropsychologiczna róznicowa diagnoza zespołów otępiennych | 14 | 3 | |
Specyfika neuropsychologicznej diagnozy i rehabilitacji dzieci | 32 | 5 | |
Neuropsychologia twórczości i kreatywności | 12 | 2 | |
Podstawy neuromarketingu | 12 | 2 | |
Choroby somatyczne, psychosomatyczne i niepełnosprawność | |||
Psychologia chorego somatycznie | 22 | 4 | |
Psychologiczne aspekty zaburzeń odżywiania | 15 | 3 | |
Psychologia niepełnosprawności | 23 | 4 | |
Psychoonkologia | 10 | 1 | |
Semestr X | |||
Seminarium magisterskie | 25 | 12 | |
Statystyczne opracowanie danych w pracy naukowej | 14 | 4 | |
The Arab Mind in the Western Public Opinion lub Facing „the Others” – on Fear and respect | 15 | 2 | |
Formy prezentacji pracy naukowej | 15 | 2 | |
Psychologia międzyklturowa / Pragmatyka działalności naukowej | 20 | 4 | |
Praktyki | 100 | 6 |