wydział: | Psychologii, Pedagogiki i Nauk Humanistycznych |
kierunek: | Psychologia |
rodzaj: | jednolite studia magisterskie |
tryb: | stacjonarne / niestacjonarne |
ilość semestrów: | 10 |
cena za semestr: | stac. 3300 / niestac. 3200 więcej w Opłaty |
Psychologia
Człowiek jest fascynująca istotą i takie też mogą być studia zgłębiające tajemnice jego psychiki – umysłu, emocji, motywacji, zachowania indywidualnego i jako członka grupy społecznej.
Wydział Psychologii, Pedagogiki i Nauk Humanistycznych (jedyny wydział w Krakowie w swej nazwie promujący psychologię) zaprasza na studia magisterskie na kierunku Psychologia. Dają one możliwość zdobycia szerokiej wiedzy teoretycznej i umiejętności praktycznych pozwalających na rozpoznawanie problemów oraz opracowywanie i realizowanie programów interwencji psychologicznej, zmierzających do szeroko rozumianej poprawy jakości życia zarówno w wymiarze indywidualnym, jak i organizacyjnym czy społecznym.
Wykładowcy naszej Uczelni to naukowcy i praktycy zajmujący się różnymi obszarami psychologii i dziedzin pokrewnych np. psychiatrii, neuropsychologii, seksuologii, socjologii.
Absolwenci z tytułem magistra psychologii, uprawniającym m.in. do posługiwania się testami psychologicznymi, zastrzeżonymi tylko dla profesjonalistów, mogą szukać zatrudnienia wszędzie tam, gdzie potrzebne są kompetencje związane z kontaktami międzyludzkimi oraz z analizowaniem i rozwiązywaniem problemów. Studia otwierają też drogę do dalszego kształcenia specjalistycznego np. w dziedzinie psychoterapii.
Kierunek Psychologia prowadzony jest w profilu ogólnoakademickim. Studia nie oferują specjalności niemniej na IV i V roku studenci wybierają przedmioty pozwalające samodzielnie kształtować rozszerzony zakres znajomości poszczególnych subdyscyplin psychologii: psychologii klinicznej i psychosomatyki; różnych kierunków psychoterapii, neuropsychologii i neurorehabilitacji, psychologii sądowej, penitencjarnej i resocjalizacji, psychologii biznesu i zarządzania (w tym: HR, szkolenia i coaching) czy innych obszarów psychologii stosowanej jak np. psychologia transportu, psychologia reklamy, czy psychologia sportu.
Przez pierwsze trzy lata studiów wszyscy studenci realizują wspólny obowiązkowy program zajęć, obejmujący przedmioty z grupy podstawowych i kierunkowych. Grupa przedmiotów podstawowych przykładowo takich jak: Filozofia, Socjologia, Biologiczne podstawy zachowań, Język obcy, odnosi się do zagadnień wspierających ogólne wykształcenie psychologa. Przedmioty kierunkowe tworzą swoisty „kanon” psychologii i przybliżają jej poszczególne działy.
Na IV i V roku oprócz bardziej zaawansowanych kierunkowych zajęć obowiązkowych, studenci mają też możliwość wyboru kierunkowych wykładów i warsztatów, a także grup zajęć specjalistycznych (w semestrze 7, 8 i 9), pozwalających w sposób pogłębiony poznać wybrane obszary psychologii stosowanej. W każdym z tych semestrów oferowana jest pula 4-5 grup zajęć do wyboru, przy czym uruchomienie konkretnej grupy zajęć będzie uzależnione od liczby studentów. Ze względów organizacyjnych będą obowiązywać limity miejsc 20-30 osób na daną grupę zajęć specjalizacyjnych.
W konstrukcji programu założono zwiększający się stopniowo udział zajęć o charakterze praktycznym realizowanych w formie warsztatów, treningów i ćwiczeń. Na IV i V roku założono także wdrażanie studentów do pracy naukowej poprzez specjalnie temu poświęcone kursy Projekt naukowy, Formy prezentacji pracy naukowej, Pragmatyka działalności naukowej a także stopniowe przygotowywanie pracy magisterskiej.
Plan studiów
Studia stacjonarne
Semestr I | godziny | ECTS | |
Biologiczne podstawy zachowań cz. I | 56 | 7 | |
Filozofia z elementami etyki | 30 | 4 | |
Obszary zastosowań psychologii | 12 | 2 | |
Socjologia | 28 | 4 | |
Zaawansowane TPI z wykorz. platf. e-learningowej | 10 | 1 | |
Procesy poznawcze cz. I | 45 | 7 | |
Wprowadzenie do psychologii | 30 | 5 | |
Bezpieczeństwo i higiena pracy, podstawy pierwszej pomocy E-LEARNING (5 godz) | 0 | ||
Wychowanie fizyczne | 30 | ||
Semestr II | |||
Biologiczne podstawy zachowań cz. II | 28 | 3 | |
Historia myśli psychologicznej | 28 | 3 | |
Procesy poznawcze cz. II | 45 | 7 | |
Psychologia emocji i motywacji | 56 | 6 | |
Psychologia społeczna – poznanie społeczne i postawy | 56 | 6 | |
Trening umiejętności osobistych i społecznych | 20 | 3 | |
Język obcy | 30 | 2 | |
Wychowanie fizyczne | 30 | ||
Semestr III | |||
Podstawy statystyki stosowanej | 40 | 4 | |
Metodologia psychologii i nauk społecznych | 44 | 6 | |
Psychologia osobowości | 56 | 6 | |
Psychologia rozwoju dzieci i młodzieży | 56 | 6 | |
Psychologia społeczna – relacje interpersonalne i międzygrupowe | 56 | 6 | |
Język obcy | 30 | 2 | |
Semestr IV | |||
Neuropsychologia | 60 | 6 | |
Psychologia komunikacji interpersonalnej | 34 | 4 | |
Psychologia pozytywna | 20 | 2 | |
Psychologia rozwoju człowieka dorosłego | 56 | 5 | |
Stosowana psychologia zdrowia | 42 | 5 | |
Różnice indywidualne i ich pomiar | 56 | 6 | |
Język obcy | 30 | 2 | |
Semestr V | |||
Diagnoza psychologiczna | 65 | 9 | |
Etyka zawodu psychologa | 24 | 3 | |
Psychometria stosowana | 56 | 6 | |
Psychopatologia stosowana | 68 | 8 | |
Trening asertywności i autoprezentacji | 14 | 2 | |
Język obcy | 30 | 2 | |
Semestr VI | |||
Podstawy seksuologii | 28 | 3 | |
Pomoc psychologiczna | 56 | 6 | |
Psychologia kliniczna | 40 | 6 | |
Psychologia biznesu i zarządzania | 40 | 6 | |
Psychologia edukacyjna i wychowawcza | 40 | 5 | |
Psychologia środowiskowa i ekologiczna | 15 | 2 | |
Język obcy | 30 | 2 | |
Semestr VII | |||
Wybrane kierunki psychoterapii | 28 | 3 | |
Psychologia stresu i wypalenia zawodowego | 25 | 3 | |
Podstawy psychiatrii dla psychologów | 20 | 2 | |
Projekt naukowy | 20 | 5 | |
Wykład do wyboru: Psychofarmakologia / Psychologia polityki | 30 | 3 | |
Wykład do wyboru: Psychologia mediów i komunikacji masowej/ Psychospołeczne konteksty seksualnosci | 20 | 2 | |
Grupa zajęć do wyboru | |||
Psychologia sądowa i penitencjarna | |||
Psychologia sądowa i penitencjarna | 50 | 6 | |
Psychologia zeznań i wyjaśnień | 20 | 3 | |
Profilowanie psychologiczne | 15 | 2 | |
Resocjalizacja – wybrane zagadnienia | 15 | 1 | |
Psychologia zarządzania zasobami ludzkimi | |||
Rekrutacja i selekcja pracowników. | 30 | 4 | |
Motywowanie i ocena pracowników z elementami assessment center | 30 | 4 | |
Diagnoza kultury ogranizacyjnej i problemów w organizacji | 20 | 2 | |
Problemy kariery zawodowej i doradztwa zawodowego | 20 | 2 | |
Psychologia kliniczna | |||
Psychologia chorego psychicznie | 20 | 2 | |
Kontakt terapeutyczny | 25 | 3 | |
Zaburzenia psychosomatyczne | 30 | 4 | |
Diagnoza kliniczna | 25 | 3 | |
Zagrożenia społeczne i interwencja kryzysowa | |||
Patologia społeczne i zagrożenia wspólczesnego świata | 30 | 4 | |
Pomoc psychologiczna osobom wykluczonym i marginalizowanym | 20 | 2 | |
Interwencja kryzysowa | 30 | 4 | |
Psychologia internetu | 20 | 2 | |
Semestr VIII | |||
Seminarium magisterskie | 25 | 4 | |
Psychologia perswazji i wpływu społecznego | 28 | 4 | |
Psychologiczne podstawy humoru i jego granice / Psychologia pesymizmu i narzekania. | 15 | 2 | |
Gerontologia z elementami geriatrii. | 20 | 3 | |
Warsztat do wyboru: Trening twórczości / Arteterapia / Psychodrama | 20 | 3 | |
Wykład do wyboru: Psychologia twórczośći / Psychologia religii / | 20 | 2 | |
Grupa zajęć do wyboru | |||
Opiniowanie sądowe i resocjalizacja | |||
Opiniowanie psychologiczne w sprawach cywilnych, rodzinnych i opekuńczych | 30 | 4 | |
Opiniowanie psychologiczne w sprawach karnych | 30 | 4 | |
Seksuologia sądowa | 20 | 2 | |
Tworzenie programów resocjalizacyjnych | 20 | 2 | |
Psychoterapia indywidualna | |||
Psychoterapia poznawczo-behawioralna | 25 | 3 | |
Psychoterapia psychodymaniczna | 25 | 3 | |
Psychoterapia pozytywna | 25 | 3 | |
Trening wrażliwości | 25 | 3 | |
Rozwój potencjału pracowników | |||
Przygotowanie i prowadzenie szkoleń i warsztatów | 30 | 4 | |
Menedżerskie gry symulacyjne | 20 | 2 | |
Coaching | 30 | 4 | |
Budowanie zespołow i proces grupowy | 20 | 2 | |
Neuropsychologia: Diagnoza, terapia, rehabilitacja | |||
Kliniczno-sądowa diagnoza neuropsychologiczna | 25 | 3 | |
Specyfika kontaktu diagnostyczno-terapeutycznego z osobami z uszkodzeniem OUN | 15 | 2 | |
Diagnoza różnicowa zespołów afatycznych | 15 | 1 | |
Nowe neurotechnologia w diagnostyce i terapii | 15 | 2 | |
Rehabilitacja neuropsychologiczna | 30 | 4 | |
Psychologia i psychopatologia dzieci i młodzieży | |||
Psychologia kliniczna dzieci i młodzieży | 20 | 2 | |
Diagnoza kliniczna, neuropsychologiczna i edukacyjna dzieci i młodzieży: | 30 | 4 | |
Zaburzenia na podłożu autodestruktywności | 15 | 1 | |
Pomoc dziecku z problemami szkolnymi | 15 | 2 | |
Podejście systemowe w pracy z rodziną | 20 | 3 | |
Semestr IX | |||
Seminarium magisterskie | 25 | 4 | |
Uzależnienia lekowe i behawioralne | 20 | 3 | |
Gender’s relation in the different societies lub Antidiscrimination policy | 15 | 2 | |
Terapia seksualna / Empatia | 30 | 4 | |
Wykład do wyboru: Psychologia ekonomiczna / Psychologia wydarzeń traumatycznych i przemocy. | 26 | 2 | |
Warsztat do wyboru: Negocjacje w biznesie / Mediacje i negocjacje kryzysowe | 24 | 3 | |
Grupa zajęć do wyboru | |||
Psychologia stosowana – wybrane obszary | |||
Psychologia międzykulturowa | 25 | 3 | |
Psychologia transportu | 30 | 4 | |
Psychologia sportu | 20 | 2 | |
Psychologia reklamy i zachowań konsumenckich | 25 | 3 | |
Psychoterapia grupowa i treningi psychologiczne | |||
Trening grupy Balinta | 20 | 2 | |
Psychoterapia systemowa | 25 | 3 | |
Organizacja i prowadzenie treningu interpersonalnego | 30 | 4 | |
Trening radzenia sobie ze stresem | 25 | 3 | |
Pragmatyka neuropsychologii | |||
Neuropsychologiczna róznicowa diagnoza zespołów otępiennych | 20 | 3 | |
Specyfika neuropsychologicznej diagnozy i rehabilitacji dzieci | 40 | 5 | |
Neuropsychologia twórczości i kreatywności | 20 | 2 | |
Podstawy neuromarketingu | 20 | 2 | |
Choroby somatyczne, psychosomatyczne i niepełnosprawność | |||
Psychologia chorego somatycznie | 35 | 4 | |
Psychologiczne aspekty zaburzeń odżywiania | 20 | 3 | |
Psychologia niepełnosprawności | 35 | 4 | |
Psychoonkologia | 10 | 1 | |
Semestr X | |||
Seminarium magisterskie | 40 | 12 | |
Statystyczne opracowanie danych w pracy naukowej | 20 | 4 | |
The Arab Mind in the Western Public Opinion lub Facing „the Others” – on Fear and respect | 15 | 2 | |
Formy prezentacji pracy naukowej | 15 | 2 | |
Psychologia międzyklturowa / Pragmatyka działalności naukowej | 30 | 4 | |
Praktyki (100 godzin) | 0 | 6 |
Studia niestacjonarne
Semestr I | godziny | ECTS | |
Biologiczne podstawy zachowań cz. I | 40 | 7 | |
Filozofia z elementami etyki | 20 | 4 | |
Obszary zastosowań psychologii | 12 | 2 | |
Socjologia | 14 | 4 | |
Zaawansowane TPI z wykorz. platf. e-learningowej | 10 | 1 | |
Procesy poznawcze cz. I | 43 | 7 | |
Wprowadzenie do psychologii | 22 | 5 | |
Bezpieczeństwo i higiena pracy, podstawy pierwszej pomocy E-LEARNING (5 godz) | 0 | ||
Semestr II | |||
Biologiczne podstawy zachowań cz. II | 24 | 3 | |
Historia myśli psychologicznej | 14 | 3 | |
Procesy poznawcze cz. II | 35 | 7 | |
Psychologia emocji i motywacji | 40 | 6 | |
Psychologia społeczna – poznanie społeczne i postawy | 40 | 6 | |
Trening umiejętności osobistych i społecznych | 14 | 3 | |
Język obcy | 30 | 2 | |
Semestr III | |||
Podstawy statystyki stosowanej | 30 | 4 | |
Metodologia psychologii i nauk społecznych | 30 | 6 | |
Psychologia osobowości | 36 | 6 | |
Psychologia rozwoju dzieci i młodzieży | 36 | 6 | |
Psychologia społeczna – relacje interpersonalne i międzygrupowe | 36 | 6 | |
Język obcy | 30 | 2 | |
Semestr IV | |||
Neuropsychologia | 40 | 6 | |
Psychologia komunikacji interpersonalnej | 15 | 4 | |
Psychologia pozytywna | 12 | 2 | |
Psychologia rozwoju człowieka dorosłego | 36 | 5 | |
Stosowana psychologia zdrowia | 30 | 5 | |
Różnice indywidualne i ich pomiar | 36 | 6 | |
Język obcy | 30 | 2 | |
Semestr V | |||
Diagnoza psychologiczna | 54 | 9 | |
Etyka zawodu psychologa | 12 | 3 | |
Psychometria stosowana | 36 | 6 | |
Psychopatologia stosowana | 54 | 8 | |
Trening asertywności i autoprezentacji | 14 | 2 | |
Język obcy | 30 | 2 | |
Semestr VI | |||
Podstawy seksuologii | 20 | 3 | |
Pomoc psychologiczna | 36 | 6 | |
Psychologia kliniczna | 36 | 6 | |
Psychologia biznesu i zarządzania | 36 | 6 | |
Psychologia edukacyjna i wychowawcza | 36 | 5 | |
Psychologia środowiskowa i ekologiczna | 12 | 2 | |
Język obcy | 30 | 2 | |
Semestr VII | |||
Wybrane kierunki psychoterapii | 22 | 3 | |
Psychologia stresu i wypalenia zawodowego | 20 | 3 | |
Podstawy psychiatrii dla psychologów | 18 | 2 | |
Projekt naukowy | 14 | 5 | |
Wykład do wyboru: Psychofarmakologia / Psychologia polityki | 15 | 3 | |
Wykład do wyboru: Psychologia mediów i komunikacji masowej/ Psychospołeczne konteksty seksualnosci | 15 | 2 | |
Grupa zajęć do wyboru | |||
Psychologia sądowa i penitencjarna | |||
Psychologia sądowa i penitencjarna | 35 | 6 | |
Psychologia zeznań i wyjaśnień | 15 | 3 | |
Profilowanie psychologiczne | 10 | 2 | |
Resocjalizacja – wybrane zagadnienia | 10 | 1 | |
Psychologia zarządzania zasobami ludzkimi | |||
Rekrutacja i selekcja pracowników. | 20 | 4 | |
Motywowanie i ocena pracowników z elementami assessment center | 20 | 4 | |
Diagnoza kultury ogranizacyjnej i problemów w organizacji | 15 | 2 | |
Problemy kariery zawodowej i doradztwa zawodowego | 15 | 2 | |
Psychologia kliniczna | |||
Psychologia chorego psychicznie | 15 | 2 | |
Kontakt terapeutyczny | 18 | 3 | |
Zaburzenia psychosomatyczne | 20 | 4 | |
Diagnoza kliniczna | 17 | 3 | |
Zagrożenia społeczne i interwencja kryzysowa | |||
Patologia społeczne i zagrożenia wspólczesnego świata | 20 | 4 | |
Pomoc psychologiczna osobom wykluczonym i marginalizowanym | 15 | 2 | |
Interwencja kryzysowa | 20 | 4 | |
Psychologia internetu | 15 | 2 | |
Semestr VIII | |||
Seminarium magisterskie | 15 | 4 | |
Psychologia perswazji i wpływu społecznego | 22 | 4 | |
Psychologiczne podstawy humoru i jego granice / Psychologia pesymizmu i narzekania. | 70 | 2 | |
Gerontologia z elementami geriatrii. | 10 | 3 | |
Warsztat do wyboru: Trening twórczości / Arteterapia / Psychodrama | 14 | 3 | |
Wykład do wyboru: Psychologia twórczośći / Psychologia religii / | 14 | 2 | |
Grupa zajęć do wyboru | |||
Opiniowanie sądowe i resocjalizacja | |||
Opiniowanie psychologiczne w sprawach cywilnych, rodzinnych i opekuńczych | 20 | 4 | |
Opiniowanie psychologiczne w sprawach karnych | 20 | 4 | |
Seksuologia sądowa | 15 | 2 | |
Tworzenie programów resocjalizacyjnych | 15 | 2 | |
Psychoterapia indywidualna | |||
Psychoterapia poznawczo-behawioralna | 19 | 3 | |
Psychoterapia psychodymaniczna | 19 | 3 | |
Psychoterapia pozytywna | 14 | 3 | |
Trening wrażliwości | 18 | 3 | |
Rozwój potencjału pracowników | |||
Przygotowanie i prowadzenie szkoleń i warsztatów | 22 | 4 | |
Menedżerskie gry symulacyjne | 14 | 2 | |
Coaching | 20 | 4 | |
Budowanie zespołow i proces grupowy | 14 | 2 | |
Neuropsychologia: Diagnoza, terapia, rehabilitacja | |||
Kliniczno-sądowa diagnoza neuropsychologiczna | 18 | 3 | |
Specyfika kontaktu diagnostyczno-terapeutycznego z osobami z uszkodzeniem OUN | 10 | 2 | |
Diagnoza różnicowa zespołów afatycznych | 10 | 1 | |
Nowe neurotechnologia w diagnostyce i terapii | 10 | 2 | |
Rehabilitacja neuropsychologiczna | 22 | 4 | |
Psychologia i psychopatologia dzieci i młodzieży | |||
Psychologia kliniczna dzieci i młodzieży | 15 | 2 | |
Diagnoza kliniczna, neuropsychologiczna i edukacyjna dzieci i młodzieży: | 20 | 4 | |
Zaburzenia na podłożu autodestruktywności | 10 | 1 | |
Pomoc dziecku z problemami szkolnymi | 10 | 2 | |
Podejście systemowe w pracy z rodziną | 15 | 3 | |
Semestr IX | |||
Seminarium magisterskie | 20 | 4 | |
Uzależnienia lekowe i behawioralne | 16 | 3 | |
Gender’s relation in the different societies lub Antidiscrimination policy | 15 | 2 | |
Terapia seksualna / Empatia | 20 | 4 | |
Wykład do wyboru: Psychologia ekonomiczna / Psychologia wydarzeń traumatycznych i przemocy. | 18 | 2 | |
Warsztat do wyboru: Negocjacje w biznesie / Mediacje i negocjacje kryzysowe | 16 | 3 | |
Grupa zajęć do wyboru | |||
Psychologia stosowana – wybrane obszary | |||
Psychologia międzykulturowa | 15 | 3 | |
Psychologia transportu | 22 | 4 | |
Psychologia sportu | 15 | 2 | |
Psychologia reklamy i zachowań konsumenckich | 18 | 3 | |
Psychoterapia grupowa i treningi psychologiczne | |||
Trening grupy Balinta | 14 | 2 | |
Psychoterapia systemowa | 18 | 3 | |
Organizacja i prowadzenie treningu interpersonalnego | 20 | 4 | |
Trening radzenia sobie ze stresem | 18 | 3 | |
Pragmatyka neuropsychologii | |||
Neuropsychologiczna róznicowa diagnoza zespołów otępiennych | 14 | 3 | |
Specyfika neuropsychologicznej diagnozy i rehabilitacji dzieci | 32 | 5 | |
Neuropsychologia twórczości i kreatywności | 12 | 2 | |
Podstawy neuromarketingu | 12 | 2 | |
Choroby somatyczne, psychosomatyczne i niepełnosprawność | |||
Psychologia chorego somatycznie | 22 | 4 | |
Psychologiczne aspekty zaburzeń odżywiania | 15 | 3 | |
Psychologia niepełnosprawności | 23 | 4 | |
Psychoonkologia | 10 | 1 | |
Semestr X | |||
Seminarium magisterskie | 25 | 12 | |
Statystyczne opracowanie danych w pracy naukowej | 14 | 4 | |
The Arab Mind in the Western Public Opinion lub Facing „the Others” – on Fear and respect | 15 | 2 | |
Formy prezentacji pracy naukowej | 15 | 2 | |
Psychologia międzyklturowa / Pragmatyka działalności naukowej | 20 | 4 | |
Praktyki | 100 | 6 |