wydział: | Zarządzania i Komunikacji Społecznej |
kierunek: | Zarządzanie |
rodzaj: | studia I stopnia |
tryb: | stacjonarne / niestacjonarne |
ilość semestrów: | 6 |
cena za semestr: | stac. 3100 / niestac. 3000 więcej w Opłaty |
Prowadzimy także studia II stopnia | |
Strona Wydziału |
Zarządzanie
Absolwent studiów I stopnia posiada wiedzę z zakresu organizacji i zarządzania przedsiębiorstwami oraz instytucjami publicznymi i organizacjami non-profit. W szczególności zna zadania kierownika średniego szczebla zarządzania, narzędzia marketingu, rodzaje strategii marketingowych, elementy polityki rynkowej, ścieżki rozwoju przedsiębiorstwa. Posiada umiejętności analizowania i podejmowania decyzji gospodarczych, zbierania i systematyzowania informacji z zakresu zarządzania, marketingu i finansów oraz dokonywania samodzielnej analizy zjawisk gospodarczych, stosując metody statystyczne i ekonometryczne. W tym celu posługuje się biegle techniką komputerową, umie wyszukiwać niezbędne informacje w sieci komputerowej, potrafi dokonać ich analizy posługując się różnymi programami komputerowymi, w szczególności arkuszami kalkulacyjnymi i po analizie przedstawiać wyniki w formie prezentacji multimedialnej. Absolwent będzie przygotowany do bieżącego zarządzania finansami przedsiębiorstw, opracowania, wdrażania i kontroli programów operacyjnych. Będzie rozumiał mechanizmy rozwoju przedsiębiorstwa, umiał dokonać zintegrowanej analizy firmy i otoczenia. Będzie znał zasady wspierania procesów innowacyjnych oraz zarządzania jakością w produkcji. Absolwent posiądzie kompetencje kierowania pracą personelu z uwzględnieniem dostosowania stylów zarządzania do specyfiki organizacji i pracowników.
Absolwenci powinni znaleźć zatrudnienie na stanowiskach operacyjnych, analitycznych menedżerów średniego szczebla zarządzania w przedsiębiorstwach, agencjach konsultingowych, instytucjach publicznych, organizacjach non-profit. Absolwent jest też przygotowany do zarządzania procesami w organizacjach o charakterze administracyjnym i bezpieczeństwa na szczeblu gminy powiatu i województwa. Posiada także kompetencje do podjęcia własnej działalności gospodarczej dzięki przedmiotom dotyczącym rachunkowości małych firm i przedsiębiorczości. W trakcie studiów wyrabiane są także u przyszłych absolwentów kompetencje komunikowania się w organizacji, negocjowania, przekonywania do własnych rozwiązań. Absolwent ma też zapewnione podstawy teoretyczne i umiejętności analityczne oraz zdolności do krytycznej oceny rzeczywistości gospodarczej pozwalające do kontynuacji nauki na II stopniu studiów. W zakresie językowym absolwenci opanowują j. angielski na poziomie B2 Europejskiego Systemu Kształcenia Językowego Rady Europy
Wybrane przedmioty kierunkowe:
- Informatyka w zarządzaniu
- Marketing
- Podstawy rachunkowości
- Rachunkowość finansowa
- Zarządzanie zasobami ludzkimi
- Finanse przedsiębiorstw
- Zarządzanie projektami
- Badania marketingowe
- Procesy informacyjne w zarządzaniu
- Zachowania organizacyjne
- Zarządzanie jakością
Ścieżki specjalizacyjne:
- Marketing
- Rachunkowość w zarządzaniu
- Zarządzanie firmą
- Zarządzanie projektami
Marketing
ścieżka specjalizacyjna do wyboru od II roku studiów
Absolwent ścieżki Marketing zdobędzie pogłębioną wiedzę z zakresu marketingowych systemów informacyjnych, pozyskiwania, przetwarzania i wykorzystywania danych rynkowych. Będzie mógł współtworzyć zintegrowaną politykę przedsiębiorstwa w zakresie produktu, ceny, dystrybucji i promocji. Posiądzie umiejętność badania i określania skuteczności komunikacji marketingowej. Będzie zdolny do organizacji i nadzorowania struktur marketingowych w przedsiębiorstwie, współpracy z instytucjami w zakresie badań rynku i agencjami marketingowymi. Wykaże się zrozumieniem specyfiki marketingu w działalności przemysłowej, usługowej oraz organizacji non-profit. Pozna uwarunkowania działań public relations. Absolwenci będą przygotowani do podjęcia pracy w strukturach marketingowych przedsiębiorstw i agencjach marketingowych.
Wybrane przedmioty:
- Elementy zachowań konsumentów na rynku
- Zarządzanie projektami unijnymi
- Sztuka sprzedaży
- Konkurencyjność w biznesie międzynarodowym
- Zarządzanie firmą
- Przedsiębiorstwo na rynku międzynarodowym
- Zarządzanie marką
- Komputerowe laboratorium marketingowe
- Biznes plan
- Podstawy przedsiębiorczości
- Zarządzanie relacjami z klientem
- Komunikacja marketingowa w przedsiębiorstwie
- Strategie marketingowe
Zarządzanie firmą
ścieżka specjalizacyjna do wyboru od II roku studiów
Absolwent posiadać będzie pogłębioną wiedzę z zakresu zarządzania przedsiębiorstwem na różnych szczeblach i sferach działalności. Będzie mógł samodzielnie formułować misje i cel przedsiębiorstwa z uwzględnieniem jego statusu własnościowego i formy organizacyjno-prawnej. Będzie rozumiał mechanizmy rozwoju przedsiębiorstwa, umiał dokonać zintegrowanej analizy firmy i otoczenia. Będzie znał zasady wspierania procesów innowacyjnych oraz zarządzania jakością w produkcji. Będzie umiał w zależności od sytuacji zastosować konkretne style przywództwa i kierowania oraz sprostać wyzwaniom stojącym przed współczesnym menadżerem. Charakteryzować się będzie znajomością zasad kultury organizacyjnej i etyki zawodowej w zarządzaniu personelem. Będzie znał zasady przygotowania oraz zdobędzie umiejętności w zakresie negocjowania w biznesie. Potrafił będzie sporządzić biznes plan przyszłego przedsięwzięcia w oparciu o dostępne dane. Absolwenci będą mogli starać się o zatrudnienie na stanowiskach wykonawczych, operacyjnych, analitycznych we wszystkich instytucjach publicznych i przedsiębiorstwach komercyjnych produkcyjnych i usługowych na poziomie niższego i średniego szczebla zarządzania.
Wybrane przedmioty:
- Zarządzanie kryzysowe w przedsiębiorstwie
- Zarządzanie projektami unijnymi
- Międzynarodowe stosunki gospodarcze i finansowe
- Konkurencyjność w biznesie międzynarodowym
- Rachunkowość funduszy unijnych
- Zarządzanie firmą
- Przedsiębiorstwo na rynku międzynarodowym
- Biznes plan
- Mała przedsiębiorczość
- Procesy innowacyjne w przedsiębiorstwie
- Zarządzanie relacjami z klientem
- Strategie marketingowe
- Teoria kosztów pracy
Zarządzanie projektami
ścieżka specjalizacyjna
Przedmioty na w/w ścieżce specjalizacyjnej pogłębiają wiedzę, umiejętności i kompetencje studenta w zakresie planowania i organizowania zespołów projektowych, metod i narzędzi wykorzystywanych w zarządzaniu i współpracy zespołów, komunikowania się w zmiennych zespołach projektowych. Przybliżają specyfikę projektów w różnych obszarach: marketingowych, finansowych, informatycznych, edukacyjnych, bezpieczeństwa, społecznych. Przedmioty pozwolą zdobyć też umiejętności w zakresie oceny projektów pod kątem opłacalności i ewaluacji w szerokim wymiarze społecznym.
Ścieżka przygotowuje absolwenta do pracy w przedsiębiorstwach, instytucjach i zespołach, w których idea zarządzania projektami jest częściej stosowana ze względu na ich specyfikę, lub wymagania elastycznej zmiany struktury organizacyjnej.
Rachunkowość w zarządzaniu
ścieżka specjalizacyjna do wyboru od II roku studiów
Ścieżka specjalizacyjna Rachunkowość w zarządzaniu umożliwia uzyskanie zaawansowanej wiedzy kierunkowej pogłębiającej znajomość zarządzania w podmiotach gospodarczych w połączeniu z wiedzą specjalistyczną obejmującą koncepcje, metody i narzędzia rachunkowości wykorzystywane do podejmowania decyzji ekonomicznych. Oczekiwane efekty kształcenia w zakresie wiedzy specjalistycznej przekazywanej absolwentom obejmują w głównej mierze: znajomość zasad i instrumentów rachunkowości finansowej, zaawansowanej rachunkowości finansowej, rachunkowości bankowej i budżetowej, biegłą orientację w formach opodatkowania mikroprzedsiębiorstw i organizacji usług z zakresu rachunkowości, znajomość programów komputerowych w rachunkowości finansowej i podatkowej, stosowania narzędzi kontrolowania przyjętych rozwiązań, a także zasad sprawozdawczości i analizy finansowej przedsiębiorstw i umiejętność posługiwania się językiem angielskim w rachunkowości.
Ta ścieżka rozwija kompetencje umożliwiające – po odbyciu stosownej praktyki – podjęcie pracy zawodowej w charakterze kierowników do spraw finansowych, specjalisty do spraw kontrolingu, menedżera w zakresie rachunkowości oraz zdobywanie uprawnień certyfikowanych, czy też kontynuowanie nauki na trzecim stopniu kształcenia.